poniedziałek, 3 lutego 2014

TORT HELLO KITTY

 Na początku miał to być sernik na weekend. Ale postanowiłam później zrobić niespodziankę mojej siostrzenicy i szybko wyczarowałam kawał dobrego tortu. Przepis na masę dostałam od koleżanki. Dziękuję Kasiu :-)


Upiec biszkopt w formie prostokątnej. Przepis znajdziecie tutaj, do mąki dodajcie tylko troszeczkę różowego barwnika. Biszkopt podzielić na dwa placki.

SKŁADNIKI NA KREM:
  •  1 kg sera na sernik z wiaderka,
  • 3 żółte galaretki,
  • 1 czerwona galaretka,
  • 1 zielona galaretka,
  • 2-3 łyżki cukru pudru,
  • 500 ml gorącej wody.
Czerwoną i zieloną galaretkę rozpuścić w szklance gorącej wody, każdą osobno. Wylać na płaskie talerze i pozostawić do zastygnięcia. Kiedy będą już mocno zastygnięte pokroić je w kostkę. Żółte galaretki rozpuścić w 500 ml wody i odstawić do ostygnięcia. Ser wymieszać z cukrem pudrem, dodać pokrojone w kostkę galaretki. Kiedy żółte galaretki zaczną tężeć, wymieszać je z serem i wylać na biszkopt i przykryć drugim plackiem. Wstawić do lodówki do zastygnięcia.

SKŁADNIKI NA WIERZCH TORTU:
  • 500 ml śmietany kremówki do obłożenia tortu,
  • 2 łyżki cukru pudru,
  • 200 ml do ozdoby,( + 200 ml gdyby nie wystarczyło),
  • 1 śmietan-fix,
  • 2 łyżeczki cukru pudru,
  • barwniki spożywcze: niebieski, różowy, czerwony, żółty.
  • szablon hello kitty,
  • czekoladowe serduszka i kropelki,
  • srebrne perełki cukrowe,
  • różowe wiórki z opłatka.
500 ml śmietany ubić z cukrem pudrem i obłożyć cały tort. Następnie ubić 200 ml śmietany z cukrem pudrem i śmietan-fixem. Zrobić szablon. Ja wydrukowałam hello kitty z internetu, a później odrysowałam na bitej śmietanie wykałaczką, następnie wycinałam każdą część, przykładałam i znowu odrysowywałam. Później dzieliłam ubitą śmietanę na części, dodawałam barwniki i wypełniałam rysunek poszczególnymi kolorami. Na końcu posypać boki różowymi wiórkami i udekorować czekoladowymi serduszkami i cukrowymi perełkami. Przechowywać w lodówce. Gotowe ! 

Tak wyglądał tort, kiedy solenizantka okroiła kitty kształt ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz