środa, 12 lutego 2014

TORT Z MARCEPANOWYMI RÓŻAMI

Tort zrobiłam dla mojej babci na jej urodziny. Chciałam, aby był cały w różach, ale rozchorowała mi się córeczka i nie zdążyłam zrobić tylu różyczek, wykorzystałam więc gotowe stokrotki z opłatku. Tort był przepyszny :)

Różyczki wykonałam własnoręcznie z masy marcepanowej. Masę można zrobić samemu, ale ja wykorzystałam masę, która kupiłam w Lidlu. Różyczki próbowałam robić na różne sposoby i na tym torcie są wszystkie te lepsze i te gorsze, w ten sposób też pięknie wyglądają. Aby róże były kolorowe, dodawałam barwniki spożywcze w proszku. Jednak, żeby kolor lepiej się rozprowadzał, rozpuszczałam barwnik w kropli wody. Oczywiście robiłam je kilka dni wcześniej. Róże po ułożeniu na torcie, pokrytym bitą śmietaną, nie rozpuszczają się :-)



SKŁADNIKI:
  • 2 biszkopty z formy 30 cm ( przepis tutaj )
  • dżem porzeczkowy,
  • dżem truskawkowy.
Biszkopty przekroić w poziomie na pół. Trzy krążki posmarować dżemem porzeczkowym a jeden dżemem truskawkowym.
KREM 1:
  • słoiczek jagód,
  • 250 g serka mascarpone,
  • 330 ml śmietany 30%,
  • 1 cukier waniliowy,
  • 3 krople olejku śmietankowego,
  • 4 łyżeczki żelatyny.
Jagody zmiksować blenderem, jeśli papka będzie zbyt sucha dodać troszeczkę soku ze słoiczka. Serek mascarpone wymieszać z cukrem waniliowym i olejkiem śmietankowym. Następnie partiami dodawać jagody. Żelatynę wymieszać w 1/4 szklance wody i odstawić, aby napęczniała. Śmietanę ubić na sztywno. Wymieszać ją z serkiem i jagodami. Żelatynę podgrzać na kuchence, aż do rozpuszczenia. Przestudzić ją i wymieszać z masą jagodową. Masę szybko wylać na biszkopt posmarowany dżemem porzeczkowym. Wyrównać i przykryć drugim krążkiem, również posmarowanym dżemem porzeczkowym.


KREM 2:
  • 1 opakowanie malin mrożonych,
  • 250 g serka mascarpone,
  • 330 ml śmietany,
  • cukier waniliowy,
  • 3 krople olejku śmietankowego, 
  • 2-3 łyżki cukru pudru,
  • 1 galaretka malinowa lub 4 łyżeczki żelatyny.
Maliny rozmrozić na sitku. Zmiksować je blenderem. Serek wymieszać z cukrem waniliowym, cukrem pudrem i olejkiem śmietankowym. Następnie partiami dodawać maliny i mieszać łyżką, uważać, aby masa się nie zważyła. Jeśli masa nadal będzie mało słodka, dodać jeszcze cukru pudru do smaku. Galaretkę rozpuścić w pół szklanki gorącej wody i ostudzić. Jeśli używamy żelatyny przygotować ją tak samo jak w kremie 1. Śmietanę ubić i wymieszać ją z masą malinową. Kiedy galaretka zacznie gęstnieć, połączyć ją z masą i wylać na biszkopt. Przykryć trzecim biszkoptem i wstawić do lodówki.
KREM 3:
  • 0,5 kg sera twarogowego na sernik z wiaderka,
  • 1 galaretka agrestowa,
  • ananas z puszki,
  • barwnik zielony,
  • 2 łyżki cukru pudru.
Galaretkę rozpuścić w pół szklanki gorącej wody i odstawić do ostygnięcia. Ananasa z puszki ułożyć na trzecim biszkopcie posmarowanym dżemem porzeczkowym. Lepiej jest go pokroić w kostkę. Ser wymieszać z cukrem pudrem i szczyptą barwnika zielonego. Kiedy galaretka zacznie gęstnieć, wymieszać ją szybko mikserem z serem. Masę wylać na owoce, wyrównać i przykryć czwartym biszkoptem posmarowanym dżemem truskawkowym. Pamiętając, aby strona z dżemem dotykała zielonej masy, czyli dżemem w dół. Odstawić do lodówki, najlepiej na noc, aby dobrze zastygły masy.

 
DODATKOWO:
  • różyczki z masy marcepanowej (robiłam sama)
  • gotowe stokrotki z opłatku,
  • 500 ml śmietany 30%,
  • 2 śmietan-fixy,
  • 2 łyżeczki cukru pudru,
  • żółty barwnik spożywczy,
  • zielony lub niebieski barwnik spożywczy,
  • migdały w płatkach ( ja wybierałam z 2 paczek ),
  • do dekoracji również użyłam: perełki cukrowe, borówki amerykańskie, wiśnie karmelizowane, listki z opłatku, serduszka czekoladowe.
Śmietanę ubić z cukrem pudrem i śmietan-fixami. Obłożyć cały tort i wyrównać. Tort najlepiej jest obkładać ubitą śmietaną już na paterze, moim zdaniem wygodniej jest później go równać. Najpierw ułożyć róże na torcie. Wolne miejsca wypełnić stokrotkami i listkami. Dodać borówki i wiśnie. Następnie śmietanę, która została podzielić na pół, a jeśli zamierzamy użyć niebieskiego barwnika, całą zabarwić na żółto. Później, aby uzyskać zielony kolor, dodamy odrobinkę niebieskiego. Żółtą śmietaną ozdobić rondo tortu. W boki tortu wetknąć stokrotki.


Stokrotki udekorować wokół kolorową śmietaną. Pod nimi włożyć czekoladowe serduszka. Teraz puste miejsca wypełnić płatkami migdałów, układając je w rybią łuskę. Następnie dół i górę boków udekorować żółta śmietaną, starając się zakryć nierówne brzegi migdałów. Dodać perełki cukrowe, można też pędzelkiem delikatnie musnąć płatki róż srebrnym barwnikiem. Dzięki temu uzyskamy efekt błyszczących róż. Gotowe :-)

      

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz