piątek, 17 maja 2013

Niedzielny tort

Długo nie robiłam tortów i postanowiłam coś upiec na niedzielę.No i pomyślałam, że poćwiczę coś nowego. Chciałam zrobić tort w stylu angielskim. Nie wyszła mi jednak masa cukrowa i musiałam coś szybko wymyślić, aby nie wyszedł goły biszkopt.
Środek przekładany jest bitą śmietaną. Biszkopt nasączyłam sokiem z cytryny rozrobionym trochę z wodą i cukrem. Pierwszy biszkopt posmarowałam powidłami śliwkowymi, ułożyłam na nim morele z puszki i przykryłam ubitą śmietaną 30% z dwiema łyżkami cukru pudru. Aby masa była kolorowa dodałam zielonego barwnika w proszku ( troszeczkę na końcu wykałaczki ). Przykryłam drugim krążkiem biszkoptu także posmarowanym powidłami. Teraz dałam różowy krem malinowy ( Masa śmietanowa o smaku malinowym Dr.Oetker ). Przykryłam trzecim najrówniejszym krążkiem. Cały tort posmarowałam masą maślaną:
kostka miękkiego masła,
pół szklanki cukru pudru,
16 g cukru waniliowego.
To ubiłam mikserem na puch, aż masło zrobiło się białe. Tak przygotowana masą obłożyłam tort, bardzo cieniutką warstwą. Do dekoracji ubiłam 200 g śmietanki 30%, do której dodałam jeden cukier waniliowy i usztywniacz do bitej śmietany ( Śmietan-fix Dr.Oetker ). Na górę położyłam jeszcze cienką warstwę tej masy i resztą udekorowałam tort. Do dekoracji użyłam także rozpuszczonej polewy czekoladowej oraz kandyzowanych wiśni, świeżych winogron i moreli z puszki, jak również perełek kolorowych. Listki to ażurki czekoladowe. Boki posypałam błyszczącym cukrem różowym Dr.Oetkera. I gotowe :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz