sobota, 20 lipca 2013

Imieninowy torcik

Torcik ten zrobiłam z jednej części biszkopta, która mi została z poprzedniego tortu.

Po Roczku Sabinki zbliżały się imieniny mojego brata. Został mi jeden prostokąt  z ciemnego biszkopta. Przecięłam go na pół pionowo, tak że powstały dwa mniejsze prostokąty równej wielkości. Środek może być dowolny, ja dałam takie składniki:
- masa śmietanowa o smaku truskawkowym Dr.Oetker,
- do nasączenia biszkoptu użyłam soku z cytryny,
- konfitura truskawkowa,
- 330 ml śmietany 30%,
- 2 łyżki cukru pudru,
- barwnik żółty w proszku,
- usztywniacz do bitej śmietany,
Do dekoracji użyłam:
- srebrne perełki cukrowe,
- morele z puszki,
- czekoladowe serduszka,
-kwiatki i listki z opłatku.

Oba biszkopciki nasączyłam sokiem z cytryny i posmarowałam konfiturą truskawkową. Masę śmietanową przygotowałam jak na opakowaniu. Połowę masy wyłożyłam na jeden biszkopt przykryłam drugim konfiturą do dołu. Resztę masy rozsmarowałam na wierzchu i bokach torciku. Śmietanę 30% ubiłam z usztywniaczem i dwoma łyżkami cukru pudru. Napełniłam nią szprycę i zrobiłam wężyk z gwiazdki wokół tortu. Do reszty ubitej śmietany dodałam szczyptę barwnika żółtego i ponownie wymieszałam mikserem. Ponownie napełniłam szprycę i tym razem zrobiłam falowaną linię po wewnętrznej stronie prostego wężyka oraz małe beziki u dołu tortu. Środek wyłożyłam pokrojonymi w plastry morelami, przyozdobiłam kwiatkami i listkami z opłatku oraz cukrowymi perełkami. Po bokach powciskałam czekoladowe serduszka. Na koniec dobrze  schłodzić przed podaniem. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz