sobota, 6 kwietnia 2013

Biszkopt

Przepis na biszkopt jest bardzo prosty, znalazłam go kiedyś na torebce po kremie. Próbowałam różnych przepisów, ale ten moim zdaniem jest najlepszy. Nigdy nie wyszedł mi zakalec :-)

Składniki:
3 jajka
0,5 szklanki cukru
1 cukier waniliowy (16 g)
3 łyżki wody
1 łyżka soku z cytryny
0,5 szklanki mąki
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia

Wykonanie:
Oddzielić białka od żółtek. Białka ubić na sztywno, po trochę dodawać wymieszane cukry, cały czas mieszając mikserem. Dodać wodę, sok z cytryny. Zmniejszyć obroty miksera na najniższe i  po kolei dodać żółtka. Następnie najlepiej zamienić mikser na drewnianą łyżkę i mieszając nią dodawać stopniowo mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Ja dosypuję mąkę przesiewając ją stopniowo przez małe sitko. Dno tortownicy o średnicy 24 cm wyłożyć papierem do pieczenia i wylać ciasto. Piec w nagrzanym piekarniku w temperaturze 175 st. C około 35 do 45 min.
Tortownica może być większa albo mniejsza, w zależności od tego biszkopt będzie wyższy albo niższy. Sami zdecydujcie na ile części można go przeciąć.

Można też kupić gotowe spody do tortów, ale mi osobiście one nie smakują, są za słodkie. Przy tym biszkopcie można samemu zdecydować jaki słodki ma być.
Biszkopt można wykorzystać nie tylko jako spody do tortów ale również jako baza do innych ciast ;-).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz